maandag 2 mei 2011

Dag 1 - Wat een rust


Wat een rust op de Duitse Autobahn. Natuurlijk het was een zondag, en er werd een grote kindervriend, de enige jaren overleden paus Johannes, zalig verklaard en het is spannend in de Nederlandse competitie, maar dat betekent nog niet dat iedereen maar thuis moet blijven.
Ik heb gekozen – gezien het buiten vakantie karakter – voor de rechtsheinische autobahn oftewel de A3 via Oberhausen, Köln, Frankfurt, Würzburg, Nürnberg, München, Kufstein, Going am Wilden Kaiser. 7 uur en 46 minuten echte rijtijd over 952km en 8 uur en 40 minuten reistijd. U kunt uitrekenen hoe lang ik alles bij elkaar heb gerust. En echt overal netjes aan de snelheid gehouden. Waar maar 100 mocht gewoon 100 gereden en dat gold ook voor 80 en 130 enzovoorts. Maar daar waar het mocht was het toch wel gemakkelijk om ca 170 te rijden en op de A9 tussen Nürnberg en München werd regelmatig de 200 aangetikt. Maar dan word je af en toe ook nog gewoon van de weg afgeduwd door iemand die 250 wel lekker vindt.


De nieuwe banden na het eerste snelle stuk nog maar even van dichtbij bekeken of ze niet plots warm werden, maar toen dat allemaal goed zat kon ik – daar waar het kon – doortrappen. Het verbruik stijgt dan wel. Ligt mijn record op 1 op 23,8, moet ik nu terug naar de 1 op 14. En de diesel is hier nog duurder dan in Nederland (1,44) maar heeft haast dezelfde prijs als Euro Loodvrij. Dus voor benzinerijders is het een paradijs dat Duitse land.


Aangekomen in de Stanglwirt word je gelijk een Prosecco voorgezet. Tja, je kan die gastvrijheid natuurlijk niet afwijzen. Terwijl je nog even je laatste nieuwe creditcard meegeeft (de rest van mijn gegevens hebben ze hier al een hele tijd), maken verschillende apparaten al weer contact met het lokale WiFi netwerk en beginnen al tussenstanden van de Nederlandse competitie door te geven samen met pieps van mails en tweets. Een soort eigen jukebox gestuurd door alle sociale media. En dat alles onder een genot van die heerlijke Prosecco en in de tijd dat de gehele inhoud van de auto op de kamer wordt gezet; en dan bedoel ik de gehele inhoud. Heel mijn golfset inclusief onderstel vond ik ook op mijn kamer terug. Alleen het reservewiel hadden ze laten zitten.

Ondertussen is een Amerikaans bruidje zenuwachtig allerlei dingen aan het regelen, die normaal door een ceremoniemeester gedaan zouden moeten worden. Maar als je 8 bruidsmeisjes heb met een gemiddelde leeftijd van 25 dan heb je verkeerde keuzes gemaakt. Bruidsmeisjes horen toch kleine kinderen te zijn? Of is dat sinds katholieken bijzondere kindervrienden blijken te zijn afgeschaft? Zoals ik al meldde wordt er weer iemand zalig vandaag. Oh ja dan begrijp ik het nu, die bruidsmeisjes zijn ook zalig natuurlijk; althans dat is dan weer mijn subjectieve observatie. Begrijpt u het nog? En laat ik Pippa uit London dan maar even buiten beschouwing.


Op de kamer is geen Wifi meer te bekennen. Wel vind ik na lang zoeken een internet draadje die in één van de drie meegenomen laptop’s wordt gestoken. Maar hoe zit het nu met die iPhone, iPod Touch, iPad, HTC en Blackberry? Die willen ook allemaal het Internet op. Maar dan kan de Mac weer een klein wondertje en gaat als access point fungeren en laat ze allemaal toe.


Om 18:00 mijn tweede gratis Prosecco afhalen voor vandaag. Je bent Nederlander of niet. Altijd op zondag voor de nieuw aangekomen gasten. De Fraulein van 3 jaar terug (dit begrijpen alleen intimi) is vervangen door een wat jongere versie, maar lang niet zo leuk. Daarna door naar het diner. Daar vragen ze doodleuk of ik nog een aperitief wil. Het moet niet gekker worden en dat doe ik dan ook maar niet. Het diner is weer 5 gangen en dan heb ik de 6e gang (de kaas voorafgaand aan het zoet) maar overgeslagen. Een groot culinair feest. Geen aperitief, maar wel de Grüner Veltliner en de Blaufränkische worden genuttigd en een Marillen Schnapps bij de koffie na afloop. Aan het einde vraag ik mij af of ik beter tegen alcohol kan, of dat de alcoholpercentages zijn teruggeschroefd, want ik heb nergens last van. Maar of dat aan het einde van de week ook nog zo is valt te betwijfelen. Om 22:15 is het wel genoeg geweest. Morgen is er weer een dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten